Business

Hoe kom je aan goed betalende klanten in 2019?

 

 

Netwerk sessies kosten veel tijd. Als jet het leuk vind om te socialisen is er natuurlijk niks mis mee, maar er zijn soms effectievere methodes om aan klanten te komen. Dé manier om aan goed betalende klanten te komen in 2019 is iets anders en in dit artikel ga ik je vertellen hoe je het moet doen.

Ga op zoek naar bedrijven met geld

Uiteraard kun je de hele Quote 500 afgaan of alle beurs genoteerde fondsen, maar een truckje wat veel mensen nog niet kennen zijn crowdfundingplatforms en opzoek gaat naar bedrijven die zjuist veel geld hebben opgehaald.

Want wat betekent het als een bedrijf veel geld heeft opgehaald? Precies! Ze kunnen het uitgeven. Dus als je bijvoorbeeld webdesigner of Internet Marketeer bent, dan is dit the place to go. Want deze bedrijven zijn vaak nieuw, hebben nog geen (goede) website waarschijnlijk, hebben zakken vol geld en kunnen het uitgeven. En dit is waar jij inspringt. Deze bedrijven zijn op zoek naar mensen als jou die ze zullen helpen met het groeien van hun bedrijf en hun verkopen. Zoek dus naar mensen die je kunt helpen.

Nederlandse crowdfunding platformen:

  • https://www.oneplanetcrowd.com
  • https://getfunded.nl
  • https://crowdaboutnow.nl/
  • https://www.geldvoorelkaar.nl
  • https://www.investeerders.nl

 

Voer onderzoek uit

Nu je een lijst met mensen hebt gevonden die je kunt helpen, begin met onderzoeken! Ga naar hun website en analyseer alles goed. Hebben ze nog geen website? Zoek dan zoveel mogelijk andere informatie over ze op. En wanneer ik zeg analyseer alles goed, bedoel ik ook echt analyseer alles goed. Kijk niet gewoon naar hun website en vindbaarheid en concludeer “ik kan ze helpen met SEO”. Nee, kijk naar alles dat ze fout doen en speel hier op in.

Is het een healthy lifestyle bedrijf die zich richt op gezond eten en afvallen en maken ze gebruik van een rode huisstijl, maak een notitie met dat een groene huisstijl effectiever is. Wegens het feit dat de kleur rood eetlust stimuleert, je meer trek geeft voor ongezond eten en het je hart sneller laat kloppen. Terwijl de kleur groen staat voor een healthy lifestyle, gezondheid en onderdrukt honger. Jij weet dit, je kent je vak en jij kunt dit bedrijf helpen! Grote kans dat zij deze kennis niet hebben en zij het zeer op prijs zullen stellen als jij met deze waardevolle informatie naar ze toe stapt.

Kijk op deze manier naar alle aspecten van het bedrijf/de website en maak een document met al jouw analyses en wat jij kunt doen om ze te helpen. Hoe gedetailleerder je te werk gaat, hoe beter het zal werken. En omgekeerd geldt hetzelfde. Als je niet gedetailleerd te werk gaat, zal deze methode niet werken. Voor je onderzoek dus zo goed mogelijk uit.

 

Maak keuzes

Nu je alle bedrijven hebt geanalyseerd en onderzocht, maak je keuze. In deze stap vallen de bedrijven af waar je niet genoeg feedback aan kunt geven. Het heeft geen zin om verder te gaan met deze bedrijven en zou uiteindelijk alleen maar tijdverspilling zijn. Je hebt je analyses zo gedetailleerd mogelijk uitgevoerd, dus je weet met welke bedrijven je de meeste kans van slagen zult hebben. En dit zijn de bedrijven die je gaat benaderen in de volgende stap. Want voor deze bedrijven heb je een mooie lijst met details en ze zullen je hoogstwaarschijnlijk aannemen.

 

Neem contact op

Je hebt de juiste bedrijven gevonden, met enorm veel feedback over wat ze verkeerd doen en hoe jij ze kunt helpen. Nu is het tijd om ze te benaderen. Mail de CEO of degene die het bedrijf heeft opgezet en verwerk alle punten met hoe jij ze kan helpen. Aan het eind kan je ook nog iets schrijven als: “sorry dat ik zo direct ben, maar ik wil jullie hier graag bij helpen.” Als je 5 bedrijven hebt gemaild, is de kans groot dat je wordt aangenomen door 1 of 2. Is dit niet het geval? Dan heb je waarschijnlijk de verkeerde bedrijven hebt benaderd.

Follow-up

Laat het niet gewoon bij de e-mail alleen. Blijf ze contacten. Als je ze hebt gemaild, bel ze ook en zorg ervoor dat ze hoe dan ook jouw mail of document lezen. Deze mail hoeft trouwens niet geweldig te zijn, er zijn geen geweldige animaties en afbeeldingen voor nodig. Wat belangrijk is, is dat je mail direct en duidelijke en uitgebreid is. Alle details zijn aanwezig, waarbij de CEO of eigenaar gelijk zal denken “deze moet ik hebben, ik vertrouw hem, hij kent zijn vak, hij weet hoe het moet”. En dat is precies het effect waar je voor wilt gaan. En al zijn het er maar 1 of 2 die je aannemen, je hebt je doel bereikt.

Vergeet de onnodige netwerk sessies dus, en pak het op deze manier aan. Als je het precies op deze manier doet, is succes gegarandeerd.

Tags

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button
Close