Linkedin

Hoe krijg je LinkedIn aanbevelingen?

Story Highlights

  • Knowledge is power
  • The Future Of Possible
  • Hibs and Ross County fans on final
  • Tip of the day: That man again
  • Hibs and Ross County fans on final
  • Spieth in danger of missing cut

De endorsements of ookwel aanbevelingen van LinkedIn zijn een eenvoudige manier voor jouw netwerk om met één klik jouw expertise in een specifiek gebied te herkennen. Bovendien kunnen deze eenvoudige maar zeer machtige aanbevelingen ook helpen om jouw persoonlijke merk op te bouwen. Uit een onderzoek is gebleken dat je hoger scoort in de zoekresultaten van LinkedIn als je een groter aantal aanbevelingen hebt voor de vaardigheid waarnaar een recruiter op zoek is.

Maar hoe krijg je deze nou precies?

 

1. Maak een lijst met vaardigheden

Denk als een verkoper. Bepaal welke van jouw vaardigheden en kerncompetenties het belangrijkst zijn voor jouw branche en relevant zijn voor jouw doelen. Schrijf deze vaardigheden op in volgorde van het belangrijkste tot het minst belangrijke. Dit is het stappenplan zodat mensen de juiste talenten van jou kunnen aanbevelen.

 

2. Benader je netwerk

Begin met je collega’s, dit zijn de mensen die jouw talenten het beste kennen en die de grootste kans hebben om jou in de gunst te stellen. Leg de vaardigheden voor die je deze mensen op de werkplek hebt laten zien en gegarandeerd dat de meesten van hen zullen meewerken. Nadat je je collega’s hebt benaderd, kun je de vaardigheden voorleggen aan degenen die je hebt ontmoet bij belangrijke projecten of functies of bijvoorbeeld klanten, verkopers of freelancers.

 

3. Vraag naar aanbevelingen van LinkedIn.

Dit is een lastige. Je wilt dat mensen je vaardigheden en sterke punten erkennen, maar je wilt er niet op laten lijken dat je er om smeekt. In plaats van honderden “please endorse me” -berichten te sturen, personaliseer je je verzoeken door een specifiek project te noteren waaraan je hebt gewerkt. Herinner ze voorzichtig aan jouw bijdragen en vraag hen om commentaar te geven op het project in de vorm van een aanbeveling.

 

4. Kwaliteitscontent

Heb je een blog? Dit is een geweldige manier om jouw vaardigheden weer te geven en aanbevelingen te verzamelen. Deel jouw blogposts en breng vaak wijzigingen aan in jouw profiel, deel updates en neem contact op met andere gebruikers die contact met jou maken. Met andere woorden, blijf actief. Er zijn veel mensen op LinkedIn, maar weinige mensen werken hun status regelmatig bij. Dit betekent dat als jij ervoor kiest om updates op LinkedIn te posten, je eerder op de radar van jouw connecties komt. Als je kwaliteitscontent deelt, geef je ze ook gelijk een reden om je te steunen voor de LinkedIn-vaardigheden die je hebt vermeld. Op deze manier zul je nog meer aanbevelingen krijgen.

 

5. Wees beleefd

Vergeet niet om dankjewel te zeggen. Zoveel LinkedIn-gebruikers ontvangen aanbevelingen van hun vrienden en collega’s, maar nemen nooit de tijd om dankjewel te zeggen. Dit is niet alleen onbeschoft, maar het zorgt er ook voor dat deze connecties waarschijnlijk niet weer de moeite zullen nemen om je weer zo’n boost te geven. Een snel, maar vriendelijk, bedankt voor jouw LinkedIn aanbeveling zal zeker worden geapprecieerd.

Tags

Related Articles

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button
Close